איך חוסכים אלפי שקלים בעזרת עסקת ליסינג תפעולי חכמה
חיסכון בזקיפת שווי מס לעובד

זוהי למעשה התאמה נכונה של סוג המכונית לרמת השכר של העובד. זקיפת שווי מס נקבעת לפי מחיר המכונית ויכולים להיות פערים של 200-300 ₪ לחודש בגין תוספת מס לעובד באותה קבוצת רכבים. רכב היברידי, למשל, כולל הטבה לעובד בסך 500 ₪ הפחתת מס בזקיפת שווי מס לעובד.

ליסינג עם אופרייטיש מגוון גדול של דגמים בקבוצת הביניים במחירים של 110 אלף ₪ בנפח 1.2 ליטר ועד 1.6 ליטר היכולים לתת תפוקה ותועלת מיטבית לנהג, כולל מרווח פנים לנוסעים ואביזרים נלווים במערכת השמע והבטיחות בדומה לקבוצות המכוניות הגבוהה יותר.

קטגוריה זו נקראת לעתים תת-משפחתיות, או מכוניות קומפקטיות גדולות. לדוגמא: סקודה רפיד, יונדאי i25, פיג'ו 301, קיה ריו ודומיהם. שווה לבדוק גם רכבי פנאי קטנים ורכבים היברידיים כמובן.

חיסכון בהוצאת דלק

מחירי הדלק בישראל - גבוהים. לכן, התאמת דגם הרכב לעובד, בהתאם לצרכים של מקום העבודה ואופי השימוש ברכב, עשוי לחסוך לארגון אלפי שקלים בשנה בהוצאות דלק. ישנם לא מעט דגמים, כגון רכבים היברידים או פלאג-אין (PHEV), שאלמנט החיסכון הופך מאוד משמעותי בנסועה שנתית מעל ל-35,000 ק"מ לשנה. לכן, חשוב מאוד שהארגון ימפה את תמהיל הרכבים לפי נסועה שנתית לפי 3 קבוצות נסועה מובהקות:

  1. עד 30 אלף ק"מ לשנה (נוסעים קלים)
  2. 30 - 45 אלף ק"מ לשנה (נוסעים בינוניים)
  3. 45 אלף ק"מ ומעלה (נוסעים כבדים)
שירות בהתאמה אישית

חברות הליסינג מציעות לעתים חבילות שירות הכוללות מרכיבי שירות שלא כולם דרושים בהכרח לכל משתמש. התאמה נכונה של חבילת השירות יכולה להפחית את התשלום החודשי שלכם באופן ניכר, ולחסוך לארגון סכומים גבוהים בחישוב רב-שנתי.

צבעים חסכוניים

רוב יבואני הרכב דורשים תוספת תשלום מכובדת על צבע מטאלי (מתכתי-נוצץ) או צבע רכב ייחודי. תהליך מעבר לצבעים לא מטאליים כגון "לבן" ( צבע שחוזר בגדול לאופנה בשנה האחרונה) עשוי להוזיל את התשלום החודשי. חשוב לזכור: הצבע הלבן חסכוני יותר בעונת האביב והקיץ, כיוון שהוא מחמם פחות את הרכב, וכך חוסך בהוצאות מיזוג אוויר (חשמל ודלק). ככלל, רכב בהיר יותר הוא חם פחות וחסכוני יותר לתחזוקה.

אבזור בטיחות

תוספת מרכיבי בטיחות בעלויות נמוכות כגון חיישני רוורס ומצלמת רוורס (ברכבים בהם קיימת מערכת מולטימדיה) מהווה תוספת בטיחות משמעותית לנהג ולהולכי רגל. מרכיבי הבטיחות הללו הוכיחו את יעילותן לא פעם במניעת פגיעה בהולכי רגל, נזקים לרכב כתוצאה משדה ראייה לקוי ובהמשך ישיר לכך, ובחסכון כספי משמעותי בגין תשלום השתתפות עצמית במקרה של עליית מחיר פוליסת הביטוח בגין כל סוג של תאונת דרכים - אפילו תאונה קלה.

נפח מנוע - היררכיה ארגונית

בחלק גדול מהחברות עדיין יש הצמדה לדפוסי העבר וקביעת קבוצות רכבים לפי נפח מנוע. כיום כבר ניתן לראות כי נפח מנוע אינו מהווה שיקול בבחירת הרכב. השיקול המוביל הינו היכולת הרב-תכליתית של הרכב, כלומר כל נתוני המכונית, זמינות, כח, אמינות, מרווח פנים לנוסע ואולי הכי חשוב - החיסכון בדלק. ישנן מכוניות בנפח 1.2 ואפילו 1.0 ליטר עם יכולת כוח ברמה גבוהה (למשל, בנזין טורבו) משולבים עם גיר רובוטי/ממוחשב ומצמד כפול, אשר מסוגלות לתת תפוקה ויכולת בדומה לגיר אוטומטי ואף יותר ועם תרומה ממשית בחיסכון עצום בדלק.

קראו עוד