בהמשך לכתבה על שמירת מרחק, חשוב להתייחס לסיכונים ולתוצאות של בלימת חירום.
מניסיונכם אתם יודעים שנסיעה צפופה דורשת מאתנו ערנות מוגברת ועלולה להביא אותנו לעצירות חירום לעיתים קרובות.
עצירת חירום מטרתה למנוע תאונה אך יש בה סכנה לשלומם של הנוסעים בתוך הרכב.

אתייחס לעצירה עצמה ולמניעת פגיעה בנוסעים בתוך הרכב:

העצירה עצמה: בחירום הזמן קצר ואנחנו נדרשים להתנפל על דוושת הבלם.
עם זאת חשוב:

  • להיות ערניים לגבי המרחק שלנו מהאירוע שלפנינו - שבגללו אנחנו עוצרים - כדי לראות אם חל שינוי תוך כדי העצירה, למשל תנועת כלי רכב או הולך רגל לכיוון לא צפוי, ואז יש לפעול בהתאם (למשל הסטת ההגה).
  • להסתכל במראה כדי לוודא שהרכב שאחרינו שם לב לנעשה ועוצר גם הוא.
  • לבדוק אפשרות של בריחה לשוליים.
  • לבדוק שהנוסעים אצלנו ברכב ערניים לנעשה ומגינים על עצמם.
  • לוודא שהרכב לא מאבד כיוון וממשיך להיות עם הפנים קדימה, כדי לא להתהפך או לגרום לתאונה אחרת.
  • חשוב לא להיתקל במכשול כגון שפת מדרכה, אבן וכו'.

כל הפעולות הנוספות הללו צריכות להיעשות בו זמנית ואין חשיבות יתר למה קודם ומה אחר כך, ובלבד שהפעולה הראשונה והחשובה היא הלחיצה על דוושת הבלם.

מערכות הבלימה של כלי הרכב מתחלקות לכאלה שיש בהן ABS ולכאלה ללא ABS.

ברכב שאין בו מערכת ABS, או שהמערכת לא תקינה, יש סכנה שצידו האחורי של הרכב ייזרק הצידה. מכאן ועד התהפכות הרכב המרחק לא גדול. כאן המקום להרפות לרגע את דוושת הבלם לסובב את ההגה לכיוון שאליו נזרק חלקו האחורי של הרכב וללחוץ על דוושת הבלם שוב. או במילים אחרות "לפמפם" ותוך כדי כך ליישר את הרכב.

חשוב ביותר! אסור לנו לזלזל בשמירת מרחק ולסמוך על ה-ABS, כי את מרחק העצירה הוא לא יכול לקצר.

הגנה על הנוסעים ברכב: להגנה מפני פגיעות, וכמובן כמחויב בחוק, יש לדאוג שכל הנוסעים יהיו חגורים בחגורות בטיחות.
כמו כן יש לקשור או לעגן חבילות שנמצאות בתא הנוסעים כדי שלא יעופו על הנוסעים והנהג במקרה של עצירת חירום.
חשוב מאוד להסתכל לעיתים תכופות במראה על מנת שנדע בכל זמן נתון מה נעשה מאחורינו הן מחוץ לרכב והן בתוכו.