חברות ליסינג בישראל - תמונת מצב לשנת 2020

בתקופה האחרונה התרחבו והעמיקו חברות ליסינג בישראל את תודעת מותג הליסינג בשוק הפרטי, במבצעים והצעות מדויקות יותר. וגם: מה הייתה המהפכה הבולטת של השנה בשוק הליסינג?

חברות הליסינג בישראל היו מרוצות בסיכום שנת 2019. השנה הסתמנה כמוצלחת בתחום הליסינג בישראל, הן הליסינג הפרטי והן הליסינג התפעולי, אך במיוחד בתחום של מכירת רכב. חברות הליסינג ממשיכות להפוך בהדרגה למגה-דילריות המאפשרות לקבל פתרונות לכל מגוון הצרכים הקשורים ברכישה ומכירה של רכב משומש וחדש. עוד בשנת 2016 פרץ טרנד חדש בתחום הרכב - רכישת רכב חדש 0 קילומטר, והציבור למד ב-2019 להבין את יתרונות העסקה. מגמה זו תימשך גם ב-2020.

כל הרכבים, כל המחירים - היכנסו לאולם התצוגה

המהפכה של חברות הליסינג בישראל - מכירת רכבי יד ראשונה

יונדאי איוניק 2019 - ליסינג אופרייט

גם במהלך שנת 2020 תימשך ההתקדמות המשמעותית בקרב חברות הליסינג בישראל, הן בשיווק רכבים חדשים והן במכירת רכבי יד שניה.

מהפיכת ה"אפס קילומטר" מעמיקה ואיתה התודעה הצרכנית: רכב חדש, שעדיין לא נסע מטר על הכביש, הופך בהדרגה למוצר-מדף צפוי מראש באתרי המכירה של חברות הליסינג - זול יותר, נגיש יותר לרכישה. ב"כלכליסט" תיארו זאת כך: "ב-2016 ענף הרכב הישראלי רשם שיא מסירות של כל הזמנים...יבואני הרכב הבינו שכדי לשמר את ההישג יש לנצל את מנגנוני המכירה של חברות הליסינג".

עקב העדכונים האחרונים בתקנות המיסוי הירוק (החל מ-1 אפריל 2019 וה-1 בינואר 2020) נמכרו אלפי רכבים חדשים ישירות לצרכן דרך חברות הליסינג בישראל, לפני עליית המחירים ואחריה. חברות ליסינג הגיבו במהירות וביעילות לשינויים במחירי הרכבים החדשים, במיוחד בשוק ההיברידי.

הלקוחות המתוחכמים למדו לפנות לחברות הליסינג וכך ניצלו את ההנחות הגדולות, לפני ההתייקרות שנכפתה עליהם דרך משרד התחבורה. כך רכשו לעצמם מנהלי ציי רכב ולקוחות פרטיים נבונים רכבים חדשים במחירים טובים יותר, חלקם היברידיים, בדיוק ברגע האחרון. מי שהחמיץ את ההזדמנות - ישלם אלפי שקלים יותר באולמות המכירה.

התפנית המשמעותית של השנים האחרונות בתחום הליסינג היא ההבנה שחלחלה לקהל הנהגים הפרטיים באשר לסט היתרונות הגלומים שמופיעים בפלטפורמות המכירה המקוונות של חברות הליסינג, לעומת אי-הודאות בשוק הפתוח והפרוץ של מכירות רכב יד ראשונה, יד שניה ויד שלישית.

כפי שפורסם לאחרונה בעיתונות, "מצד אחד, חברות הליסינג והרכב רוכשות כמויות גדולות של מכוניות וזוכות להנחה מהיבואן. כתוצאה מכך, אותן חברות יכולות להציע את המכוניות הרשומות על שמן למכירה בסכום שגבוה מעט ממחיר הקנייה אבל עדיין נמוך מהמחיר המומלץ לצרכן" (מקור ראשון, 08/01/2020).

כיום, הלקוח העסקי וגם הלקוח הפרטי יכולים למעשה לקבל מענה לכל המעטפת בחברת הליסינג, כאשר המעטפת הזו כוללת חבילת אחזקה זולה (טיפולים + אגרת רישוי + ביטוחים), שירותי טרייד אין לרכב הישן, ליסינג מימוני לרכב, ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, ליסינג תפעולי פרטי, מכירה ורכישה של רכב משומש וכמובן - רכישת רכבים חדשים או 0 ק"מ.

המשך פריחתה של תעשיית ההייטק הישראלית מכתיב סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות, נגישות, זמינות וחסכון אופטימלי בניהול ציי רכב גדולים. טרנד מוביל בענף הליסינג של 2020 הוא המשך התחזקות המכוניות ההיברידיות (יונדאי איוניק, טויוטה קורולה ואחרות) לצמרת מצעד המכירות. המעבר לרכבים בעלי דרגת זיהום נמוכה, עד כדי אפס פליטה ברכבים חשמליים, והשאיפה המתמדת לחיסכון בדלק, הופכים לחלק הכרחי בכל עסקת ליסינג. לכן לקוחות הליסינג יבדקו ב-2020 אפשרויות נוספות כגון רכבי פלאג-אין, רכבי דיזל ואפילו רכבים חשמליים 100% (EV).

מגמה נוספת ל-2020 בעולם הרכב הישראלי הוא עליית מספר כלי הרכב למשפחה ממוצעת. כאשר משפחה ממוצעת בישראל מחזיקה 2-3 כלי רכב (פנאי-שטח, משפחתי וקטן), היא זקוקה לסיוע של חברות ליסינג כדי להתמודד עם הבירוקרטיה: מוסכים, תיקונים, טסטים (מבדק שנתי), חידוש אגרות רישוי, ביטוח חובה וגם ביטוח מקיף לרכב. חברות הליסינג פיתחו חבילות אחזקה זולות ויעילות שנועדו להתמודד עם העלייה בהיקף צי הרכב המשפחתי, הפרטי והעסקי.

מותגי הרכב האירופאיים נחלשו בשנה האחרונה, וככל הנראה ימשיכו להיחלש גם בשנים הקרובות. מנהלי ציי הרכב מעדיפים את המכוניות מן המזרח הרחוק (יפן, דרום קוריאה ובקרוב גם סין). כפי שפורסם לאחרונה ב"כלכליסט", הרי ש"מותגי רכב אירופים, שבעשור הקודם בהחלט תפסו את המקומות הראשונים בטבלת המסירות, נדחקו אל שולי הטבלה וכמעט נעלמו". סקודה היא אולי המותג האירופאי היחיד שהחזיק מעמד בישראל - בעוד מותגים חזקים כמו פולקסווגן, פורד, רנו ופיג'ו נחלשו בהדרגה.

חברות הליסינג בישראל ב-2020 - בדקו את אופרייט

חברת אופרייט ממשיכה לבסס את מעמדה כיצרנית עסקאות ליסינג מובילה, לא רק באיזור הצפון אלא גם במרכז. הרגולציה המחמירה באירופה מובילה את היבואנים והצרכנים בישראל למגמה בלתי-נמנעת של עליית מחירי הרכב החדשים. זה קורה עקב החמרת הדרישות בתחום דירוג האבזור הבטיחותי, והשינוי העולמי בתחום דרגות זיהום האוויר ומדידת פליטת המזהמים לפי התקן החדש (WLTP).

חברות ליסינג בישראל של 2020 חייבות להגיב במהירות למגמה עולמית בולטת: עליית תוחלת החיים של רכבים, הרבה מעבר ל-3 שנות אחריות ואפילו 7 שנות אחריות מלאה. המכוניות החדישות הן חכמות יותר, שקטות יותר, אמינות יותר, חסכוניות יותר - ולכן מסוגלות לנסוע מאות אלפי קילומטרים בלי להישחק באופן משמעותי. הן פולטות הרבה פחות זיהום ומסוגלות להחזיק מעמד זמן רב: 15 שנה ואף 20 שנה, בתנאי תחזוקה טובים, אם מקפידים על טיפולים תקופתיים לפי הוראות היצרן.

מכיוון שעסקת רכישת רכב חדש הפכה לעניין מימוני עם חשיבה לטווח ארוך, גם היבואנים מציעים עסקאות מימון ופריסת תשלומים נדיבות. מצב זה משנה את דפוס הרכישות ומוביל אותנו אל המהפיכה הצרכנית בתחום הליסינג. גם אופרייט מציעה לקהל הלקוחות העסקי והפרטי שלה את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת - ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, טרייד אין ומכירה ורכישה של רכב משומש וחדש.

קריאה נוספת
  • רכב יד ראשונה - מה הופך קנייה של רכב יד ראשונה באופרייט לקנייה מעולה?